Welcome to The Whiteforest Hotel. Poster: Arild Danielsen/Henrik Wold Kraglund

søndag 16. januar 2011

From one deer to another (text in Norwegian)

From "Exit Dreamland" cooperation with Ella Fiskum, Photo: Christian Elgvin.



" Jeg stikker mitt lange hode over kanten
hornene så vidt synlige bak
Hva får deg til å tro at jeg ikke hører deg?
De små dumpe dunkene dine
Høyere når jeg står rett foran deg

Jeg gjør kroppen min synlig, en bit av gangen
Den lange halsen skuldrene lave, mine lange
hårete forbein
kroppen like hel.

Jeg snubler litt tirrende for å gi deg forsprang
du urørlig, jeg klar til å løpe
Vi langt inni hverandre til det ytterste
lager stylter til stiger høyt, får flik av din himmel
du ser det ikke
jeg mater vi blir."



"Jeg grodd fast bak treet
vet du finner det der etter slit
ikke holde ut greiner tykke og kalde
isen er kommet jeg trår med vaklende tær

pelsen min puster et lite hull på høyre flanke
du vet min svakhet jeg lenker meg fast i din tanke
det er ikke lenger enn du kan forstå
men vit du kan nå meg våt og kald

ikke se på oss så lenge
vi brenner våre spor
det er meg du vil ha hvorfor spørre
trekk til deg greiner og kratt du gjemmer deg bak
jeg blir båret av din varme

Bakerst truende fjell høye
under byen med stjerner jeg glemte
jeg midt i mellom ingenting i mørket
skrittene klynker seg fast i ditt øre
tråkker over tørre kvister vil inn til noe
stjerneøye"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar